RezervesDALAS24.lv

Auto / IT / Datorspēles

Tom Clancy’s Splinter Cell 3D

Tom Clancy’s Splinter Cell 3D
Foto: Ekrānbilde.
KRUSTTEVS.COM · 24.04.2012. 09:23

Tom Clancy’s Splinter Cell 3D ir 2005. gada spēles Tom Clancy’s Splinter Cell: Chaos Theory ports. Lasiet tālāk, lai uzzinātu, kādēļ tas nav ne jūsu laika, ne naudas vērts.

 

Nintendo 3DS veikalu plauktos Eiropā parādījās pirms gada. Pirmajā dienā tam bija pieejamas četras Ubisoft spēles, to skaitā arī Splinter Cell 3D. Galvenais varonis Sems Fišers ir ASV Nacionālā Drošības dienesta aģents, kurš savus uzdevumus veic, lavoties pa tumšiem līmeņiem, vācot informāciju, lietojot jaunākās tehnoloģijas, mūķējot slēdzenes, hakojot sistēmas un neitralizējot vai nogalinot pretiniekus 11 sižeta nodaļu garumā, kas ir paņemtas no Chaos Theory.

 

Splinter Cell sērija ir paraugs tam, kādām ir jābūt labām Action-Adventure Stealth žanra spēlēm. Tās no spēlētāja prasa lielu uzmanību skaņai un attēlā notiekošajam, ir jāpēta sargu maršruti, apkārtējā vide un jāskatās redzamības un radītā trokšņa rādītājos, lai netiktu pieķerts.

 

Katram var būt sava individuāla pieeja, piemēram, pielavīties pretiniekam no aizmugures un tad to neitralizēt vai varbūt pasvilpt uzmanības pievēršanai, tad novākt, vai varbūt iešaut no attāluma galvā. Pašas misijas gan ir diezgan lineāras, bieži sanāk atkārtoti ielādēt saglabātos datus, jo visādi risinājumi mēdz nederēt. Reizēm tas sāk krist uz nerviem, īpaši ņemot vērā visas tehniskās problēmas, pie kurām ķeršos nedaudz vēlāk.

 

Izklausās viss super, vai ne? Atzīšos, ka vienīgā iepriekšējā pieredze ar Splinter Cell man bija uz mobilajiem tālruņiem un pirmo daļu uz GameCube. Chaos Theory neesmu iepriekš spēlējis, tāpēc nevaru īsti objektīvi salīdzināt 3DS portu ar citām versijām, taču uzreiz varu teikt, ka pārāk liela vērtība par jūsu naudu šeit nav – var spēlēt Chaos Theory kampaņu trīs grūtības pakāpēs, kas katra ilgāk par kādām 12-14 stundām neprasīs; Eiropas versija ir piecās dažādās valodās, tā ka var uzlabot svešvalodu zināšanas, bet kopumā nekā vairāk šeit nav. Jebkādi papildus režīmi un bonusi, kas ir atrodami oriģinālā, trūkst, tā ka iegādāties PC vai Xbox versiju interesentiem varētu būt prātīgāk.

 

Splinter Cell 3D spēles process nav no tiem baudāmākajiem tā iemesla dēļ, ka 3DS ir tikai viens analogais slaideris, kas tiek izmantots iešanai un skriešanai, ļauj precīzi regulēt kustības ātrumu. Kamera un tēmēšana diemžēl tiek kontrolētas ar A, B, Y un X pogām, kas nepiedāvā ne tuvu tik lielu precizitāti kā slaideris, bet vismaz risinājums strādā. Ir iespējams iestatījumos izvēlēties starp 3 dažādām jūtības pakāpēm tēmēšanai un kamerai, bet tas ir pārāk ierobežoti manai gaumei, nevaru atrast zelta vidusceļu.

 

Interakcija ar pasauli notiek ar L taustiņu un ikonām pieskārienekrānā, šaušanai tiek izmantota R poga. Šī atkarība no tačskrīna ir, manuprāt, liels trūkums, jo ir grūti veikli pārslēgties no taustiņiem uz bakstīšanu ekrānā, ar ko tiek veikts vairums interakciju. Nav iespējams izvēlēties citas konfigurācijas. Kontrolēt kameru un tēmēšanu varbūt būtu bijis ērtāk citos veidos. Un kas tas par stulbumu, ka katru reizi pēc saglabāto datu ielādes vai saglabāšanas ir jāapstiprina, pieskaroties ekrānam (pogas neder)!? No šādām dizaina kļūdām vajadzēja mācīties jau Nintendo DS laikos.

 

Runājot par Splinter Cell 3D piemērotību kabatas konsolei, rodas jautājums, kādēļ spēle eksistē. Protams, ir labi, ka Ubisoft iepriecina Stealth piekritējus, jo 3DS pagaidām ir tikai divas žanra pārstāves – šī un Metal Gear Solid: Snake Eater 3D. Lieta tāda, ka Splinter Cell prasa lielu koncentrēšanos, ko ir grūti izdarīt, piemēram, braucot sabiedriskajā transportā vai sēžot garlaicīgā lekcijā.

 

Ja ar to nepietiek, spēles tumšums un 3DS glancētais ekrāns ļoti apgrūtina pasākumu. Optimālākā vide, kur izbaudīt Splinter Cell 3D, ir vēls vakars vai nakts pilnīgā klusumā un tumsā, kas ir pretstatā drošības un veselības ieteikumiem (kuri ironiskā kārtā ir iekļauti katrā jaunā Splinter Cell 3D kastē), jo spēlēt pa dienu bez spēlē ieslēgtas nakts redzes ir ļoti grūti: praktiski neko nevar redzēt. 

 

Var sākt apriebties arī kārtridžu formātam neierastās 25 sekunžu ilgās līmeņu ielādes. Tās nākas redzēt bieži, jo mirt no sargu lodēm ir pārāk viegli. Arī tas kaitē portativitātei. Šīs ir problēmas, ar kurām būtu jārēķinās, ja apsverat spēles iegādi. Protams, ir arī brīži, kad geimplejs ir ļoti baudāms un adrenalīns pulsē asinīs, bet tas diemžēl man nenotika pietiekami bieži.

 

Splinter Cell 3D lepni lieto Unreal Engine, tātad geimplejs radikāli neatšķiras no PC un pagājušās paaudzes konsoļu versijām. Nav gan pamata priekam, jo tas nozīmē tikai to, ka izstrādātāji var ietaupīt laiku un naudu, aši uzbūvējot dzinēju 3DS un pielāgojot saturu platformai, tātad auglīga vide Ubisoft firmas haltūrai. Pirmais, kas liecina par to, ka spēle nav radīta īpaši 3DS, ir vājais freimreits.

 

Spēle, cik varu pateikt, uz priekšu kustas ar vājiem 15-30 kadriem sekundē, kas ir pieņemami Stealth tipa geimplejam, bet šķiet diezgan saraustīti. Pati grafika izskatās viduvēji – kaut arī poligonu ir daudz (varbūt tādēļ bremzē?), tekstūras ir izmazgātas, un nav nekādu šeideru uz virsmām. Apgaismojums nav slikts, dažviet var redzēt iespaidīgus gaismas un ēnas efektus, bet kopumā, ja salīdzina ar attēliem no oriģināla, 3DS ports grafiski ir tikai tāds purkšķis no Xbox versijas. Ir neslikts 3D, bet lielas jēgas no efekta nav. Spēle satur arī daudz augstas kvalitātes video, kas savieno misijas.

 

Skaņai ir svarīga loma Splinter Cell 3D, un šis aspekts ir ļoti labi nostrādāts. Stereo sadalījums palīdz orientēties telpā, sargi sarunājas savā starpā un reālistiski reaģē uz notiekošo, vairums teksta ir ierunāts (un vēl piecās valodās), kas ir lieliski. Runa ir skaidra, taču var dzirdēt kaut kādus datu apjoma kompresijas artefaktus, kas ir sīkums. Spēlē ir arī plaša audio dinamikas amplitūda – ir klusas un skaļas skaņas, kas palīdz atmosfērai, bet traucē portativitātei. Man traucēja tas, ka reizēm mūzika šķita pārāk skaļa kopējam miksam, piemēram, reizēm pat tās dēļ nevarēju saprast, ko bļauj sargi. Tas tad arī ir vienīgais pārmetums no manas puses šajā ziņā.

 

Kopumā Tom Clancy’s Splinter Cell 3D ir apgraizīts Chaos Theory ports ar daudzām būtiskām problēmām, piemēram, neērto vadību un vispārējo nepiemērotību portatīvai spēlēšanai jebkurā vietā un laikā. Ieteicams tikai tiem, kas ļoti vēlas klusi zagties, neitralizēt ienaidniekus, vākt informāciju vai vienkārši spēlēt pagājušās paaudzes konsoļu spēli uz sava 3DS.

 

Vienā teikumā: Apgraizīts Chaos Theory ports, kurš nav gluži piemērots 3DS kabatas konsolei.

 

Materiāls publicēts sadarbībā ar levelup.lv